Hon som inte kan baka

Jag kan inte baka. Jag testar ofta, använder olika recept, jag använder samma recept, jag använder lätta recept och jag använder svåra recept. Men hur jag än gör så misslyckas jag.

Jag har bakat bröd som ser jättefina ut men som inte smakar något, jag har bakat bröd som ser fula ut och smakar ännu sämre. Jag har fått slänga bröd, göra ströbröd och haft äckligt bröd liggandes alldeles för länge i frysen eftersom ingen i familjen tyckte om det.

Nu ska jag skriva en blogg om alla dessa misslyckade bröd som jag bakar.

Varför jag fortsätter att baka bröd om jag ändå misslyckas hela tiden? Jag är en optimist. Jag tror hela tiden att jag ska hitta det där perfekta receptet som inte går att misslyckas med, ett bröd som mina barn och min man tjatar om att jag ska baka för att det är så gott. Vem vet, en dag kanske jag lyckas.

Lämna en kommentar

Under Lena bakar

Lämna en kommentar